De voorbereiding en introductie! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Kim Bosch - WaarBenJij.nu De voorbereiding en introductie! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Kim Bosch - WaarBenJij.nu

De voorbereiding en introductie!

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Juni 2014 | Nederland, Ermelo

Daar zitten we dan met z'n drieën op z'n kop in de mooiste paarse auto van deze hele wereld: de toyata avensis. Aangezien Kim het wat veiliger vond om het bejaarde navigatiesysteem eruit te halen. Nou dat hebben we geweten! Na wat uur, gevloek, plakkerige handen, draadjes, blauwe plekken, moertjes, boutjes, schroevendraaiers en wat nieuwe kennis over deze prachtige auto is het ons dan toch redelijk gelukt. Weer een klein beetje dichterbij onze eindbestemming: Ouagadougou.

Deze toyata avensis is geboren in 2000 en slurpt het liefst benzine. Na een rustige 14 jaar gediend te hebben werd hij verkocht via de veiling en kwam hij bij ons terecht. Nu staat hem een behoorlijke klus te wachten. Van Ermelo naar Ouagadougou. Hemelsbreed 4.493 km, rechtstreeks 6093, maar aangezien we een beetje een omweg gaan maken wordt het ongeveer 9000 km. Helaas lukte het niet om de banden hard genoeg op te pompen dus hoeft hij tussen Spanje en Marokko even niet te rijden, maar mag hij een stukje op de veerboot!

Het is de bedoeling dat we vanuit Nederland via België, Frankrijk, Spanje, Marokko, Mauritanië, Senegal en Mali uiteindelijk in Burkina Faso eindigen waar hij uiteindelijk verkocht zal worden aan Matthieu en daar zijn verdere jaren mag genieten van de zon en de chauffeurs zullen terugvliegen naar Nederland. Aangezien er toch best wel wat toffe plekken onderweg te vinden zijn zullen we daar af en toe ook even langs willen dus het is de bedoeling dat we er ongeveer 3,5 week over gaan doen.

De chauffeurs in de komende reisverslagen is de een klein beetje gestoorde familie uit de Bosch. Want wie gaat er nou vrijwillig en voor de leuk een auto naar Afrika rijden?! Herman is de meest ervaren chauffeur en heeft ook enige ervaring in Afrika met autorijden. Daarna hebben we Jordi die in Nederland het autorijden behoorlijk onder de knie heeft, maar alleen ervaring heeft met het bekijken naar het toch wel iets andere verkeer in Afrika en er verder nog nooit eerder zelf aan deelgenomen heeft. Als laatste hebben we het groentje van de drie: Kim. Natuurlijk heeft ze wel wat ervaring op gedaan naar het kijken van het Ghanese verkeer en heeft ze wel wat gereden in Nederland, maar ze heeft nog wel wat kilometers nodig om een goede chauffeuse te worden. Maar gelukkig hebben we ook nog heel wat kilometers te gaan! Karin vliegt voor een citytrip in naar Marrakech, maar die zal verder niet autorijden.

Tot zo over de introductie! Nu nog even de laatste dingen regelen en dan de auto inpakken en dan stappen we zaterdag (7 juni) in de auto om te kijken hoe ver we gaan komen. Alle interessante en mindere interessante verhalen zullen we proberen hier te plaatsen!

• 04 Juni 2014 - 15:29

Erik Nijland: