Laatste weekjes vrijwillerswerk - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Bosch - WaarBenJij.nu Laatste weekjes vrijwillerswerk - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Bosch - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes vrijwillerswerk

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Maart 2014 | Ghana, Kumasi

Afgelopen vrijdag gingen we weer eens de toerist uithangen. Naar het Cultural Centre waar allemaal souvenirs met de hand gemaakt worden waar Afrika bekend om staat. En doordat we eerst een beetje verdwaald waren hebben we ook nog een dromedaris in de dierentuin kunnen spotten! Helaas kan ik nog niet zeggen dat ik al veel toffe souvenirs heb kunnen kopen, want eigenlijk willen we dat pas in Accra doen als we bijna naar huis vliegen. Anders is de kans groot dat niet alles heel thuis komt, omdat we nog 3 weken onze tassen op trotro’s moeten gooien in de hoop dat ze daar ook nog liggen als we op bestemming aankomen.

Het is gewoon al bijna zover! Soms leek het in het begin of we nooit meer naar huis zouden gaan, maar nu komt alles toch wel ongelofelijk snel dichtbij. We hebben gewoon nog maar 1,5 week in Kumasi en dan vertrekken we met ons rugzakje verder door Ghana! En ik zal jullie volgende week mijn samenvatting geven van hoe ik hier de tijd heb beleefd en alle momenten die ik onwijs ga missen. Maar ik wil bij deze jullie even een kijkje geven in ons reisschema zodat ondanks dat ik geen internet heb jullie wel ongeveer weten wat ik aan het doen ben.

Op 3 april zullen we de laatste keer wakker worden in ons veilige en vertrouwde bedje in Appediu. Als het goed is zijn onze rugzakjes dan goed ingepakt en klaar voor 3,5 week reizen. We starten vanuit Kumasi en reizen dan naar het oosten richting de grens met Togo; daar gaan we de 4de een waterval bekijken. Vervolgens vertrekken we naar lake Volta om daar de mooie natuur te bewonderen. Dan moeten we zorgen dat we voor de 8ste in Tamale zijn om daar eventjes rond te kunnen kijken. De 9de gaan we namelijk naar de grens met Burkina Faso om krokodillen te voeren. Dan hopen we de 12de geluk te hebben en olifanten te spotten in het Mole park. Daarna komen er 3 dagjes met heel veel trotro’s, want we willen van Tamale naar Beyin. Daar gaan we namelijk een dorp op palen lastig vallen. Dan reizen we de 17de naar Cape Coast om ons even diep te schamen over wat Nederland hier heeft gedaan en verder veel te leren van de geschiedenis. En dan zijn we bijna aan het einde, want we slapen de 21ste en 22ste nog in een beach resort met een strand in de buurt om bij te komen van onze reis. En daarna gaan we de 23ste al richting Accra om hopelijk weer 2 dagen met Rita en Osmann door te brengen en onze laatste souvenirs in te slaan en dan is het zover! De 25ste stappen we in de avond ons vliegtuig in en na een korte tussenstop de volgende dag in Lissabon hoop ik iedereen te kunnen knuffelen in hun oranje kleding in Nederland!

Ik ben super benieuwd of onze reis ook echt gaat lopen zoals we hem gepland hebben en wat we tegen komen onder weg. Maar ik ga mijn best doen om jullie in ieder geval nog 1 keer een verslag te kunnen sturen terwijl ik op reis ben!

Maar voordat het zover is wil ik jullie eerste nog op de hoogte brengen van een paar dingen die afgelopen week gebeurd zijn. Want in het weekend begonnen we al goed: geen gas, water en elektriciteit! En dat volgde maandag dan weer met een domper omdat we ons paspoort gewoon zo waar op konden halen met een verlening van een visum. Of moet ik dat andersom schrijven?!

Nouja in ieder geval hadden we woensdag wel een fijn evaluatie gesprek over onze tijd hier dus kunnen we met een gerust hart weggaan. Alleen nog even de laatste dingen die we heel graag nog willen doen of nog even willen vastleggen echt doen en dan kunnen we het hier echt mooi afsluiten en op reis!

Kussies uit Kumassi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 19364

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Roadtrip back to Africa

15 Januari 2014 - 26 April 2014

Ghana

Landen bezocht: