Bye Bye Europe! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kim Bosch - WaarBenJij.nu Bye Bye Europe! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kim Bosch - WaarBenJij.nu

Bye Bye Europe!

Door: Kim uit de Bosch

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

Dan is het morgen bijna zo ver! Na het verlaten van Nederland, België en Frankrijk is het dan nu echt tijd om ook Spanje en dus Europa voor 3 weekjes te verlaten. Wat gaan we het missen! De stoere actie's om de Porsches, Masserati's en Ferrari's in te halen met onze geweldig snelle auto zit er waarschijnlijk niet meer in de komende tijd. Ook zal ik die ongelofelijk toffe Fransen met hun lekkere eten missen en het racecoureur gevoel in Spanje toen ik door de bergen zoefden met een bochtje links en een bochtje rechts en een heuveltje op en heuveltje af. Natuurlijk moest ik alweer de eerste grote blunder maken door iets te hard omhoog te rijden uit een parkeergarage waardoor er iets toch niet helemaal goed klonk onder ons, maar na een korte inspectie geen (zichtbare of merkbare) schade gereden gelukkig! Sorry Matthieu!! Maar jammer genoeg is de korte broekjes tijd nu wel echt voorbij..

Vanaf nu dus lange broeken, shirts met mouwtjes, een doekje om mijn hoofd wikkelen en weer een totaal nieuwe wereld. Tof? Dat zeker, maar ik moet eerlijk zeggen dat de zenuwen langzaam wel komen. Over het algemeen verbaasde ik me al over de verschillen in Europa wat betreft rijgedrag, maar dat gaat vanaf nu alleen nog maar erger worden als ik de rest van West Afrika ook maar een beetje kan vergelijken met Ghana. Daarnaast zullen de wegen ook iets minder goed onderhouden zijn dan in Europa dus zal dat ook nog een leuke kluif worden. Maar we gaan gewoon zien hoe het gaat lopen de komende weken! Morgen vertrekken we naar Algeciras waar we de boot pakken naar Tanger en dan gaan we het meemaken.

Tot nu toe was het in ieder geval al een toffe ervaring met onder andere het bekijken van een stierengevecht arena die ook nog echt gebruikt wordt, slapen in een schattig klein dorpje of knappe Spanjaarden bekijken terwijl je lekker aan de tapas zit. Dus vanavond even een glaasje sangria achter over geslagen om mezelf wat moed in te drinken en dan zullen jullie in het volgende stukje lezen of ik ook maar iets van het Afrikaanse verkeer kan bakken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Kim

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 19343

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Roadtrip back to Africa

15 Januari 2014 - 26 April 2014

Ghana

Landen bezocht: