Ontmoeting met Kumassi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Bosch - WaarBenJij.nu Ontmoeting met Kumassi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Kim Bosch - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met Kumassi

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Januari 2014 | Ghana, Kumasi

Na een lange busreis van Accra naar Kumassi die redelijk goed verliep waren we dan in de stad waar we de komende tijd zouden verblijven. De wegen waren nog behoorlijk goed op een paar kleine stukjes na! Alleen heeft helaas tijdens deze reis mijn telefoon het een beetje begeven, ik heb een heel prachtig gestippeld beeldscherm! Baal er wel echt van, maar zou jullie op deze manier ook willen vragen om alle whatsappjes nu via facebookchat te willen versturen? Ook die hiervoor zijn verstuurd, want ik heb nog geen internet gehad sinds ik in Afrika ben. Aangezien ik nog af en toe wel op internet kan en dan hopelijk op deze manier nog wel in contact kan blijven! Smsen naar mijn telefoonnummer kan nog wel steeds! Maar heb julie telefoonnummers niet meer dus kan ook niet gemakkelijk jullie smsen. En als er hele belangrijkre dingen zijn zou ik willen vragen die door te geven aan mijn ouders!

Het is hier wel allemaal een klein beetje minder dan in Accra. De mensen zijn nog steeds heel lief en sommige zelfs een beetje opdringerig. De kakkerlakken, spinnen, muggen, vliegen en mieren zijn hier goed vertegenwoordigt. Het gebouw doet een beetje denken aan een bunker, maar de bedden slapen nog best goed! En al helemaal na wat creativiteit met klamboe’s ophangen. Het trainingscentrum waar we zitten is wel een beetje afgelegen van de stad, maar de mensen willen hier heel veel voor ons doen dus dat scheelt een hoop. En dan leren we ook goed om met het openbaar vervoer van Kumassi te reizen!! Puck en ik hopen maandag voor het eerst op het project te gaan helpen en hopen dan ook wat meer duidelijk te hebben hoe we de komende tijd gaan indelen. De eerste moeilijke momenten van deze reis hebben we gehad en waarschijnlijk gaan er nog wel meer komen. Maar elke keer als het even te zwaar is denk ik weer aan alle lieve woorden die gezegd zijn en alle lieve brieven en alle lieve mensen die ik over een paar maanden weer mag platknuffelen!! Want ook al laat ik niet veel van me horen, ik mis jullie wel.

Maar nu genoeg sentimenteel gedoe voor vandaag! Want we gaan zo meteen Kumassi even onveilig maken. Dus dat betekend een sim kaart scoren, internet vinden (dus hopelijk dat Ik deze verslagjes online kan zetten), eten vinden en dan vergeten we waarschijnlijk nog steeds heel veel dingen.

Dikke zoenen en enorm grote knuffels voor iedereen daar!!


  • 18 Januari 2014 - 18:00

    Kim Entrop:

    Hoi Kim, ik zag op Waarbenjij.nu dat je net bent aangekomen in Ghana. Het weeshuis waar ik werk zit in de buurt van Swedru. Ik zit hier nu 5 weken en blijf er nog 3. Voor 31/1-3/2 staan Mole Park en de Monkey Sanctuary in Boabeng-Fiema op het programma. Mocht je niks te doen hebben en er naar toe willen.... ik ben nog alleen. Oke dit klinkt allemaal een beetje kansloos, maar wie weet vind je het leuk om te gaan. In mn eentje is maar saai en de andere vrijwilligers uit mijn weeshuis zijn er al geweest. Mijn telnr +233 248646538, whatsapp werk ook hier. Groetjes, Kim

  • 19 Januari 2014 - 18:06

    Jordi Uit De Bosch:

    Ey klein neger zusje!
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat :) Heb je berichtjes helaas gemist afgelopen zaterdag, ik was toen nog aan het dansen.
    Hier net de verjaardag van Alex gehad, en er werd al weer veel naar je gevraagd, en hoe het met je ging, dus ik heb je blog maar even doorgestuurd ;) Al heb ik het idee met 35 likes en 122 keer bekeken, het idee dat dat niet echt hoeft.
    Dacht ik trouwens even slim te zijn toen ik hoorde dat je telefoon kapot was, om je nog te gaan wijzen op een "harde reset" maar na het lezen van de stippels op je beeld, denk ik dat er iets anders aan mis is :P

    Groetjes van je Grote broer, AKA ukje ;)


    O, en als ik me mag bemoeien met de reactie van Kim Entrop, Mole Park zijn pa en ik toen ook geweest, echt heel mooi ;) dus als jij en puck tijd hebben ;) (en misschien kan je daar mijn aapje halen :P )




  • 19 Januari 2014 - 18:16

    Herman:

    Ha die Kim,

    Leuk je avonturen te lezen. Mooi dat je zowel de contrasten als de kracht van het continent ziet.
    Hier alles goed, beetje rustig nu je weg bent. Het wintert nog steeds niet en aankomende week gaat de herfst gewoon verder.
    Ben over twee weekjes in Accra op doorreis naar Freetown. Helaas tekortom naar Kumasi te komen. Misschien de volgende keer. Begin maart als ik aar Ouaga moet.

    Dikke zoenen veel plezier de aankomende week!

    Herman

  • 20 Januari 2014 - 09:19

    Reinate:

    Lieve Kim,

    Leuk om je zo te kunnen volgen! Blij dat al het reizen goed is verlopen. En nu je plekje vinden, dan komt alles goed! Hier de verjaardag van Alex achter de rug en vandaag maar weer aan het werk! De kleine dames doen het ook goed, eigenwijs als altijd!
    Zet m op meis!

    Dikke kus van ons

  • 22 Januari 2014 - 15:22

    Kim Uit De Bosch:

    Dankjewel voor al jullie reactie's!! Ik word er echt heel blij van om al jullie verhalen te lezen, dus blijf het vooral doen!! En Kim ik zal even kijken of ik contact met je op kan nemen (: En nog van harte gefeliciteerd Alex, sorry dat ik zo laat ben ;$

    Hele dikke kus en iedereen veel sterkte daar met dat herfst weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 19413

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Roadtrip back to Africa

15 Januari 2014 - 26 April 2014

Ghana

Landen bezocht: